Család- és gyermekjóléti szolgálat
Intézményvezető:
Csokonáné Vízkeleti Ildikó
E-mail:
Családsegítős telefon:
06 20 277-8876, 06 20 386-9026, 06 20 313-3724
Gyermekjóléti szolgálat telefon:
06 20 386-4394, 06 20 480-2213
Cím::
Törökbálint, Köztársaság tér 9.
A Család- és gyermekjóléti szolgálat illetékességikörébe tartoznak Törökbálinton lakó, illetve tartózkodási hellyel, lakcímmel rendelkező személyek.
Szolgáltatásaink:
- Általános információk a településen elérhető szolgáltatásokról, segítség nyújtása szociális ügyekben (hivatalos ügyek intézése, lakhatási problémák, elhelyezkedési nehézségek, életvezetési gondok).
- Információk gyermekekkel, gyermekneveléssel kapcsolatos ügyekben kérdésekben (iskola, pályaválasztás igényelhető támogatások, segélyek).
- Tanácsadás a gyermek(ek) felügyeletét, a szülő felügyeleti jogát érintő kérdésekben, életvezetési problémák megoldásában.
- Tanulási problémák esetén segítő támogatások, közvetítés, szakemberek és alternatív képzések felkutatása.
- Korrepetálás (előzetes egyeztetés szükséges!).
- Család- és párterápia (előzetes egyeztetés szükséges!)
- Hátralékkezelés (felhalmozott rezsiköltség esetén).
- Álláskeresés
- Albérletkeresés
- Jogi tanácsadás (hétfőnként 14:00 – 17:00-ig, előzetes bejelentkezés szükséges!).
- Pszichológiai és életvezetési tanácsadás, gyermekekkel kapcsolatos problémák, nehézségek esetében is (előzetes bejelentkezés szükséges!).
- Addiktológiai tanácsadás (alkohol, drog, egyéb függőségek, segítségnyújtás akár a bentlakásos elhelyezéshez is).
- Adományok fogadása és közvetítése telefonegyeztetés alapján. Ruhaosztás rászorulók részére.
- Baba-mama klub (csütörtökönként 09:30 – 11:00 között. Előzetes telefonos egyeztetés szükséges!)
- Idősklub (a részletekről érdeklődjön a családsegítőktől!)
A Család- és gyermekjóléti szolgálat minden szolgáltatása térítésmentesen vehető igénybe!
A Család- és gyermekjóléti szolgálat feladatai:
- segíti az igénybe vevőket a családban jelentkező működési zavarok ellensúlyozásában, a családban élő gyermek gondozásában, ellátásának megszervezésében,
- az igénybe vevő szükségleteinek kielégítése, problémájának megoldása, céljai elérése érdekében számba veszi és mozgósítja az igénybe vevő saját és környezetében jelentkező erőforrásait, továbbá azokat a szolgáltatásokat, amelyek bevonhatók a célok elérésébe, újabb problémák megelőzésébe,
- koordinálja az esetkezelésben közreműködő szakemberek, valamint a közvetített ellátásban, szolgáltatásban dolgozók együttműködését,
- az eset szerinti aktuális probléma megoldásában érintett összes szakember és a család- és gyermekjóléti központ bevonásával, a közös problémadefiniálás, a vállalt feladatok tisztázása, a segítő folyamat együttes megtervezése érdekében esetmegbeszélést, illetve – az előbbiek mellett – a család problémában, illetve a megoldásában érintett tagjainak, a lehetséges támaszt jelentő személyeknek, továbbá korától, érettségétől függően az érintett gyermeknek a részvételével esetkonferenciát szervez,
- a szolgáltatást igénybe vevő személy, család, illetve gyermek és szülő (törvényes képviselő) közreműködésével szükség szerint, de legalább hathavonta értékeli az esetkezelés eredményességét, és
- közreműködik a válsághelyzetben lévő várandós anya problémáinak rendezésében.
- a szociális segítőmunka során valamennyi család esetében legalább havi három személyes találkozást kell megszervezni és dokumentálni.